tomidai-heights

Tuesday, November 14, 2006

Megkesve bar, de torve is...

Na jo, nem olyan veszes a helyzet, csak ma egy kicsit sok lett a melo, tegnap este meg karaoke-zni voltunk paran, ugyanis szulinapja volt az egyik orosz lanynak. Aludni is akarok, ugyhogy ezuttal rovidre fogom, de meg a heten megprobalok hozzafuzni valamit. (Ezuton is megkovetem minden rajongomat...)
Karaoke: azt mindenki tudja, hogy a karaoke japan talalmany (kara=ures, ookesutora=orchestra), de arra kivancsi vagyok hanyan tudjak a valaszt, hogyan fer ez ossze a hagyomanyos japan felenkseggel?
Nagyon egyszeru, a japan verzio nam arrol szol, hogy egy nagy buli kozepen jozsika kiall a pulpitusra es elharsogja, hogy "Ajvillszorvajv", viszont nagyon helyes (es hangszigetelt) fulkek vannak, ahova remekul befer egy kisebb-nagyobb barati tarsasag, aztan mehet, ami a csovon kifer. Az ember eszre sem veszi, hogy repul az ido, ugyhogy veszelyes mufaj, ugyanis van olyan csomag, amiben zarasig maradhat az emberfia, az meg hajnali 5... Aztan persze akad mindenfele extra is, elvegre japanokrol beszelunk: allithato a zene sebessege, a hangmagassag, es termeszetesen az olyan maradi dolgok, mint konyvbol silabizalas mar annyira nem trendik, ugyhogy egy erintokepernyos kis szerkentyun (ott van a kepen az asztal kozepen, alatta a telefonkonyv a repertoart tartalmazza...) lehet bongeszni eloado, cim, evszam, mufaj szerint (az utobbi csak a japan dalokra sajna), van ISZONYU sok japan szam (szerintem kb. minden az elmult 30 evbol), meg koreai, kinai, indiai, es persze angol gyujtemeny is. Mellesleg a hely erokhoz kepest szerenynek tekintheto angol repertoar is lemossa az atlagos hazai karaokeDJ borondjet, de beismerem, az azert hianyzott, hogy "Mi atyank, ki vagy a mennyekbe, mondd csak, melyik ajton menjek be" (hogy csak egy peldat emlitsek ;-)
A produkciot utolag pontozza az automatika, maig nem tudom, mi alapjan, de 16 %-nal jobbat meg nem lattam, kiveve a falon sorakozo fenykeppel is illusztralt pontozolapokon, ahol 88-98 kozott mozog a nepek teljesitmenye. Az az elmeletem, hogy ha pont ugy enekled, pont olyan hangon, mint az eredeti, jo pontokat kapsz. De lassuk be, abban nincs semmi poen...
Viszont lehet versenyezni is, meg ha szepen megkered, a gep meg egy CD-t is nyom a dalaidbol. Ahogy keringtem a folyoson, keresve, melyik is volt a mi fulkenk, volt szerencsem kicsit bevizsgalni az atlagos vasarnap esti tarsasagot: atlagban fiatalok, de az egyik fulkebol egy 50-es oltonyos urget lattam kivillani.
Viszont erdekes volt a kulturalis keveredes, ki milyen dalokat ismer, ha a barati tarsasagban ket orosz, egy uzbeg, egy indonez meg egy magyar uldogel. Jellemzo modon az en szamaimbol nem sokat ismertek, de ez lehet, hogy engem inkabb jellemez. Amin elsore nagyon megdobbentem, hogy az oroszok sem ismertek a HAIR-t, aztan leesett a tantusz, hogy annak idejen talan nem tartozott a film az igazan kivanatos nyugati alkotasok koze... Nem baj, en elharsogtam (kelettol nyugatig), tanuljanak csak (bar rovid hajjal nem olyan igazi...).

Most ennyi, zarom soraimat, bucsuzoul meg beszurok egy Tateyamat, egyszeruen felseges ez a hegy, es most, hogy (baromi) hideg lett, csodalatosan latszik.


1 Comments:

  • Most nem jott senki a helyi erok kozul. Az indonez csaj sok animet ismert, de a totorot nem, pedig kerdeztem. Mindenesetre eloadott eg Doraemont, a vegen mar indonezul, ug jobban tudta...
    (Viszont DAI-t enekeltem)
    Peter

    By Anonymous Anonymous, at 7:33 PM  

Post a Comment

<< Home