tomidai-heights

Thursday, October 19, 2006

Tateyama, tulipan, es ejjeli menedek: a Toyamai egyetem





Naszoval, A Tomidai. Csak benyomasok szintjen (a kepek osszevissza mindenfelol vannak, az egyetemen nem lovoldoztem annyit, meg Akun kerte, tegyek fel kepet a lakasomrol):
szep, rendezett Campus, az epuletek egy resze mar koros, a tobbi ujnak tunik. A regieket valoszinuleg epitesuk ota nem festettek at, igen koszlottak tudnak lenni, de legalabb otthon erzem magam.

Az orarend vicces: Kizarolag 90 perces orak vannak  (eloadasbol eleg faraszto tud lenni), es fix idopontjuk van, azaz nem lehet eljatszani, hogy "jaj, tanarno, feltol masik oram van, most el kell mennem", az index helyi megfelelojebe is idosavok szerint jegyzik be az orakat. Ennek annyi a karos kovetkezmenye, hogy mindenki egyszerre fejezi be, ugyhogy az orak kozotti 15 percben kisse megtelnek a folyosok, az egy oras ebedszunet alatt pedig orulhetsz, ha bejutsz az ebedlobe (na jo, ez tulzas, de 10 perc sorbanallasra jobb, ha felkeszul az emberfia).

Ami nagyon tetszik, az a nemzetkozi tanszek "laborja", ami gyakorlatilag tanszeki kozossegi helyisegkent mukodik, egesz nap itt lognak a raero diakok, neha befut egy-egy tanar is, van TV, video, DVD meg 2 netes szamgep (most is onnan irok, eppen este 3/4 10 van). Ezen kivul egy konyvespolc, amin, ha jol ertettem, a tanarok altal idetett konyvek vannak, mega mangak, amiket a lediplomazott diakok hagytak itt. Ja, van vizforralo meg tea is. Meg nagy kupi, a diakok itthagyott cuccai.

Tegnapelott este beszaladtam levelezni, eleg keson, 11 fele jart, mit tesz isten, itt ul a vezetotanarom ket diakkal, tv-t neznek, chipseznek es soroznek. mondanom sem kell, nem vegeztem 10 perc alatt, ahogy terveztem...

Amugy is nagy elet van itt ejszaka is, meg nem tudtam olyan kesoig maradni, hogy ne vallottam volna dumalast/rohincselest a folyoson.

Amit a multkor japnyul irtam, az az ejszakai belepes egeszen lenyugozo titka volt: szekjuritii kaado, azaz Security card, amit kaphatnak a diakok (ugy latom, kvazi mindenkinek van), es amivel barmikor be lehet jonni az epuletbe. Haha, megneznem, meddig tartana az a magyar egyetem, ahol ezt megprobalnak. Kb egy het utan A) meg villanykorte sem maradna az epuletben,
B) le is egne, ahogy kell.

Az is vicces volt, ahogy megkaptam: Volt mar rola szo, hogy majd adnak egyet, de kell a vezetotanarom pecsetje hozza (itt alairas helyett a piros pecset jatszik), Tachikawa sensei meg allandoan rohan, mint mar mondtam, gyakorlatilag el kell gancsolni, ha akarsz tole valamit. Mit tesz isten, egyik este zaras utanig bennmaradtam, es rajottem, hogy senki nem meselte el, hogy lehet ilyenkor kijutni.
Belefutottam a TO egyik keszseges munkatarsaba (igen, japanban ilyen is van!!!), aki eloszor megmutatta, hogy mely ajtokon van belulrol nyithato automata zar, aztan a kezembe nyomott egy kartyat, hogy vigyazzak ra nagyon, mert sok penzbe kerul, es nehogy veletlenul hazavigyem magammal a vegen.

Ez ugy nagyjabol leirja a japan (de legalabbis a toyamai) kozbiztonsagot, meg a nepek hozzaallasat. Az egyetemen van par "talalt targyak" vitrin, tele van telefonokkal meg szotargepekkel.

(Ja, a Tateyama, mega tulipan toyamai szimbolumok, ha valaki nem ertene a cimet :-) )


Zarasul egy ajanlat az egyetemi faliujsagrol, aminek nem lehet ellenallni.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home