tomidai-heights

Friday, October 13, 2006

Kicsit reszletesebben

Na, megkiserlek egy kicsit melyebben szantani, hogy s mint vagyok, meg egyaltalan hol a feneben.

Szoval cirka 15 oranyi repulon/repuloteren kucorgasutan befutottunk Osakaba, ahol egy jo araig tartott mig kijutottunk a tranzitbol, de legalabb nem kotekedtek a vamon. Az immigrationos pasas azt mondta, hogy Toyama tok jo hely, es nagyon orult nekem.

Na, innen kis eligazitas utan (amikoris elcsakliztak a nagy borondomet, mondvan elorekuldik az egyetemre, hogy megkonnyitsek az eletem) felpakoltak egy vonatra, ami egy ora alatt elvitt Shin Osakaba, ahol atszallhattunk a Sandaabaado (Thunderbird) expresszre, ami egesz toyamaig vitt, kb 4 es fel ora ut. Az allomason megvettem elso obentoumat, azaz csomagolt ebedemet (rizs, zoldseges aprohusik, meg savanyusag, rekeszes muanyagtalcan, esztetikusan talalva), es a vonaton bepakoltam. (Ja, elore kozlom, hogy rolam leven szo, a blog velhetoleg bovelkedni fog gasztronomiai reszletekben...)

Yess, itt arulnak palackozott zold teat, minden adalek (pl cukor meg hulye aromak) nelkul. A nyugati forgalmazoknak meggyozodese lehet, hogy ezt a lottyot feher ember ugysem tudja meginni, dehat istenem, divatos, ugyhogy kizarolag jazminos-citromos-mentolos-istentudjamilyenes kiszerelesben aruljak, a palackos meg agyon van cukrozva.

Na majd most!

Kicsit eloreugrok, nagy mazlim van, imadom a keleti konyhat, egyelore minden etkezesnek orulok, mint majom a farkanak (meg a legegyszerubb rizsgombocnak is). Az uzbeg sracon latom, hogy mar olni tudna egy szelet otthoni kenyerert.

Na, befutottunk Toyamaba, fogadobizottsag rogton visz tovabb: varoshaza, regisztracio, bank, posta, alberlet, egyetem (kb ebben a sorrendben). Az egyetemen vegre talalkozhattam Tachikawa senseijel, aki a vezetotanarom lesz, es allandoan rohan es hadar, altalaban egyszerre. Egyebkent rem kedves, Rogton bemutatott a fel bolcseszkarnak (mar aki meg benn volt ilyen keson, aztan elmentunk hetesben vacsorazni (3 tanar, 3 diak + szerenysegem).

Menu: yakiniku, azaz jofele husi, meg zoldseg, amit a kedves vendeg maga sutoget parazson. Remek intezmeny, belteri barbecue. (ld foto)

Meg utana betereltek egy ejjelnappaliba is (itt kicsit mas a rendszer, van a szuupaa, azaz szupermarket, ami olyasmi mint nalunk kb a Kaisers, meg a konbinyii (convinience store), ami olyasmi, mint a sarki plusz, csak egy lehellettel kisebb, es technikailag ejjelnappal nyitva van), hogy legyen reggelim, aztan hazavittek.

Eddigre kb masfel napja voltam talpon, elmentem telefonalni, aztan romjaimba doltem.

Rengeteg agynemut meg konyhai cuccot kaptam, allitolag egy ausztral srcnak kell megkoszonnom, o hagyta itt maga utan.
A lakasom egy kis panelhaz 3. szintjen van, egyetlen 9 nm koruli szoba, plusz az eloszoba, ami egyben konyha is, meg a furdo, ami ebbol nyilik. A "zuhanyzotalca" fala kb combkozepig er, azaz egyben ez a furdokad is, felhuzott terddel remekul elferek benne. Ja, az ablakom reszben a fuggofolyosora nez, es elso este nem volt rajta fuggony.

Ezek az apaato (apartment) hazak tomegevel vannak errefele, ez a diakok meg az egyedulallok fo lakhatasi formaja, ugy tunik. (bar gyanitom, hogy a szomszedomban a kinaiak legalabb ketten vannak)

Ja, igen a haz neve a Tomidai Haitsu, Azaz Heights (magaslatok). Ez minden masodik apartmanhaz neve, ugy tunik, eleg koltoinek talaljak. ketlem, hogy a foldszintiek osztanak a lelkesedest. A Tomi-dai a Toyama Daigaku, azaz Toyamai Egyetem nevenek nepszeru roviditese, a Toyama elso irasjegye (富山) onallo (japanos)olvasatban, meg a Daigaku (大学、nagy tanulas, azaz egyetem) elso tagja, ami az egyetemnevek hagyomanyos roviditesi modja. Ja, a tomidai amugy nagy gazdagsagot, boseget is jelent(het).

Toyamarol majd legkozelebb, egyelore jol vagyok.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home